Így használd a PanaszPortál szoftverét - 1. rész (Cégregisztráció)

Lőrincz Ádám
adam.lorincz@panaszportal.hu

Egy új, eddig nem ismert szoftver használatának elkezdése első pillantásra nehéznek, ezáltal ijesztőnek tűnhet. A gyakorlat azonban általában azt bizonyítja, hogy a szoftverek jól végiggondolt tervezés után készülnek el, így történt ez a PanaszPortál esetében is. Jelen cikksorozatban végigvesszük azokat a lépéseket, amely a cégregisztrációt, felhasználói felülelet és cégadminisztrációs rendszer használatát értinti.

Lássuk elsőként a törvényi megfelelés legkritikusabb lépését, a cégregisztrációt.

Cégregisztráció

A rendszer tervezésekor fő szempont volt a könnyű használhatóság és az egyszerűség. Ezen célkitűzés mentén  mindössze néhány adat megadásával, perceken belül véglegesíthető a regisztráció.

A regisztrációs felület így fest:

  • Teljes cégnév: itt a lehetőségek száma elég nagy (pl. Kft., Zrt., Kkt., Bt. Ev.), így a regisztrálóra bízzuk a teljes cégnév folyószövegként történő megadását.
  • Adószám: itt értelemszerűen a magyar cégjegyzékben szereplő, összesen 11 számból álló szám megadására van szükség
  • Egyedi webcím: a leginkább magyarázatra szoruló kérdés, amellyel kapcsolatban igyekeztünk a felületen iránymutatást adni. Itt a későbbi elérési útvonalat van lehetőség megadni, pl. Egy Test Eval Kft. nevű cég testeval.panaszportal.hu elérési útvonalat kaphat, de ez egyúttal szabadon variálható, lehet például testev.panaszportal.hu vagy tstvl.panaszportal.hu. Mi a felsoroltak közül az elsőt válaszottuk a demo fiók létrehozásakor. Fontos kitétel ugyanakkor, hogy speciális karaktereket (pl. kötőjel) nem tarthalmazhat a webcím.
  • Előfizetési csomag: itt a cégméretet szükséges megadni, amely az aktuális statisztikai létszámra vonatkozik.
  • Opcionális meghívó kód: Ajánlóprogramon kereszül érkezők, egyedi kedvezménnyel rendelkezők a regisztráció során megadhatják meghívó kódjukat, amely segíti a későbbi beazonosítást. 

Az adatok megadása után már csak a kapcsolattartó e-mail címére, vezeték és keresztnevére, illetve egy jelszó megadására lesz szükség.

A regisztráció lépéseit követően automatikus e-mail-es visszajelzés fog érkezni, így a folyamat egyetlen pontján sem veszik el adat. 

A korábban említett e-mail-jelszó párossal a Cég login felületén keresztül lehet az ún. Admin központba érkezni. 

Itt történik a 

  • felhasználók (kivizsgálók, adminisztrátorok) kezelése, 
  • a bejelentő felület testreszabása (logó hozzáadása, Brand név megadása), 
  • a tevékenységek felhasználói szintű követése, 
  • illetve a céges szabályzatok feltöltése. Adatkezelési tájékoztató feltöltése minden esetben kötelező, de az ehhez tartozó, PanaszPortál által adott minta a Szabályzat aloldalon módosítható verzióban letölthető.

Amennyiben az Adatkezelési tájékoztató feltöltése megtörtént, úgy a cég saját visszaélés-bejelentő elérhető, ezáltal a cég megfelel a bejelentők védelmére vonatkozó 2023. évi XXV. törvénynek és a magyarországi törvényi előírásoknak.

A szoftver használatára minden esetben 14 napos próbaidőszakot biztosítunk, továbbá minden lehető segítséget megadunk a bevezetés kapcsán, amennyiben erre volna szükség.

Az alábbi linken egy időpontot foglalhat, amely után egy fél órás online meeting során végigvezetjük a teendőkön.

Bízunk benne, hogy szoftverünk használatának elkezdése nem okoz nehézséget, ezáltal teljesítve az előzetes célkitűzéseinket.

Segítségre van szüksége a bevezetésben?

Keressen minket bizalommal!

Fotó dr. Vattay Krisztináról
dr. Vattay Krisztina
Jogász, Compliance és Adatvédelmi szakértő
PanaszPortál logója